6 månader gammal bebis

Nu ska jag berätta hur det är att ha/ vara barnvakt till en 6 mån gammal bebis.

De börjar med att bebisen är jätteglad och rolig, alla vill hålla i ''den''. Efter en stund går alla bort när de märker att ''den'' släppt sig. Bebisen liggen själv på filten och skrattar. När någon bytt blöja på han/hon & någon vill ta upp han/hon igen spyr den en stor spya rakt på den nya tröjan.. Man blir egentligen rasande men säger inget. Och just när man tror hon / han är som gladast så börjat skriket. Man skydar sig att laga velling (stavning). När man ser hur gulliga dom ser ut när dom äter och hur gott de tycker  de är, glömmer man bort ''de onda me bebisar''. Sen så börjar de skrika igen när maten tar slut. Då måste man börja klä på sig med han/hon i famnen. Ut i vagnen och så iväg, när man kommer till grannens hus börjar skrikandet. Vad kan det vara nu då? Ja, just ja, tutten. Köra tillbaks vagnen i efter tutten och ut igen. Det som är bra är att de somnar så lätt. Man behöver bara gå runt kvarteret så sover dom djupt.

Så här har min dag varit i alla fall nu. Men det är ganska roligt ändå måste jag nog säga.

Nu ska jag och laga mat innan jag fixar mig till Kick Off.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0